Hoofdmenu

zondag 4 oktober 2009

Volkcross Opwijk
De Volkscross in Opwijk was voor mij de eerste en enige voorbereidingswedstrijd naar het nieuwe veldloopseizoen dat eind oktober begint. Thuis goed op tijd vertrokken zodat we alle tijd hadden om rustig in te lopen (4 rondjes). Om 16u05 gingen 56 masters en enkele juniors van start voor 4 rondjes (4 km op papier - ik denk eigenlijk 3,6 km). Ik had me voorgenomen om eens snel te starten en daarna gas terug te nemen om daarna mijn eigen tempo te lopen. Daardoor ging als +/- 20e door de eerste bocht om daarna voorbijgesneld te worden door tal van andere lopers. Ik kon mijn wagonnetje aanpikken bij clubmakker Hans. Al moest ik die naar het einde toe laten gaan en snelden mij nog 2 andere lopers voorbij. Ik liep als 38e master over de streep in 15'22". Dat is 1 minuut sneller dan vorig jaar. Het vormpeil begin stilaan op mijn normaal niveau te komen.
De overige dagen van de loopweek zagen er als volgt uit: op donderdag een duurloop met Han die bezig is met de voorbereiding op de marathon van Amsterdam (12 km - 55'55" - gs. 12,9 km/u).Vrijdag is de traditionele rustdag. En op zaterdag bij een stormachtige wind ben ik niet naar het bos gelopen (schrik dat er een paar kastanjes of eikels op m'n hoofd zouden vallen). Het werd een tochtje van 9,73 km in 50'21" - inclusief 8 versnellingen van 20" aan een gs. van 11,6 km/u (ghs. 143) door de velden van Opstal.
Deze ochtend heb ik de auto in Opwijk gaan afzetten en al lopend naar huis teruggekeerd. Goed voor een loopje van 3,92 km in 21'41" - gs. 11,6 km/u - ghs. 134. Dat brengt mijn weektotaal op een goeie 60 km.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: