Hoofdmenu

zondag 1 november 2009

Cross Opwijk
Van lopen is er deze week niet veel in huis gekomen. Vorige week was er de crash van mijn computer. Dinsdag mocht ik hem gaan afhalen in de computerwinkel en kon ik beginnen met het opnieuw installeren van de programma's. De laatste gegevens backup was van begin september, dus alle wijzigingen aan bestanden, ed was ik kwijt :-(. Vandaag heb ik een volledige backup genomen. Van sommige bestanden (vooral ivm lopen) ga ik nu bijna dagelijks een backup nemen.
Gisteren was een prachtdag vergeleken met de overvloedige regen van vandaag. Mooi op tijd waren we vertrokken omdat Lotte haar loopvriendinnen wou gaan aanmoedigen. Zij zelf is een aantal weken buiten strijd tgv 'te losse' knieschijven. Daardoor had zij steeds kniepijn. Kine en verstevigingsoefeningen zullen dat euvel normaal gezien oplossen. Zij zou graag in de cross van Zele (op 22/11) opnieuw aantreden, maar dat zal nog te vroeg zijn denk ik.
Zoals gewoonlijk trokken wij ons een uurtje voor de start op gang om warm te lopen en te stretchen. De spikes worden aangebonden en we begeven ons naar de start. Daar kwam ik fiere vader Geert tegen. Efkes een babbelke slaan en dan was het tijd om naar het startvak te gaan. Ik had mij voorgenomen om niet te snel te starten en zien hoe het liep. Al snel viel ik alleen en moest ik in de achtervolging op een klein groepje. Echt dichter kwam ik niet maar regelmatig moest er daar iemand lossen en die kon dan voorbijlopen. De omloop lag er echt keihard bij en op sommige plaatsen heel onregelmatig. De enkels en de achillespezen werden duchtig op de proef gesteld. In de laatste ronde kreeg ik Wim, Hans en Sven in het vizier maar zij waren net iets te ver.
Volgens mijn garmin was het 'slechts' 5,41 km ipv 6,4 km. Deze liep ik in 23'08", wat een gemiddelde snelheid van 14,0 km/uen waardoor ik als 44e master op 65 over de eindstreep kwam. Misschien was het iets meer, maar toch niet veel. Deze keer was de prijs spijtig genoeg geen Affligem bier, maar een wekkertje. Onze club was bij de masters heel goed vertegenwoordigd (8 starters denk ik = 8 wekkers, dat er nu niemand meer durft te laat te komen op training). Er waren enkele debutanten bij en zij vonden het heel leuk, maar zwaar.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

We kijken uit naar het verslag. Leuk je nog eens gezien te hebben.


papa Geert