Hoofdmenu

zondag 31 januari 2010

Niet veel te melden
De belasting van de enkel wordt stilaan opgedreven. Er wordt vooral gewerkt aan het verhogen van de stabiliteit. Ook de trainingsintensiteit mag verhoogd worden. Voor het ogenblik loop ik max 5 km in 1 keer tegen 9 a 10 km/u. Zo kom ik al aan een weektotaal van 23,9 km.
Vandaag is Lotte nog eens naar de bostraining olv Gentil geweest. Na haar knieblessure was er de fun een beetje af, maar ze blijft toch verder lopen. Omdat ik chauffeur van dienst was, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om zelf een beetje te lopen. 2 x +/- 4 km en 300m stappen samen met Albert die na maandenlang blessureleed ook de conditie aan het opbouwen is. In totaal liepen (soms schaatsten) we 8,52 km in Buggenhout bos in 48'52" (gs. 10,5 km/u en ghs 155). Af en toe voel ik de pees nog tegen het enkelgewricht schuren en dat is een teken dat het nog niet volledig genezen is. De eerstvolgende cross waaraan ik hoop aan deel te nemen is die van Lebbeke op zondag 28 februari, gevolgd door die van Opwijk en als afsluiter van de winter, de Hemaco jogging in Dendermonde. Maar morgen is er eerst kine en dinsdag ga ik zwemmen.

Tot de volgende keer

Van Doorens Kapelletje

Van Doorens Kapelletje of Zittingsweg-kapel

Ter ere van de Heilige Rozenkrans.Langs de eeuwenoude kerkweg naar Opstal staat deze kapel. Jozef Van Dooren bouwde het in 1892. Het kapelletje bergt een beeld van O.L.Vr. van de Rozenkrans, Kandelaars, siervazen en enkele stoelen. Het was vroeger een rustplaats op weg naar de parochiekerk te Buggenhout.

Geen opmerkingen: