Hoofdmenu

zaterdag 5 februari 2011

PK Veldlopen Deinze
De weersvoorspelling klopte helemaal ... 10°, stormachtige ZW wind. Af en toe viel er een beetje motregen. Toen we de omloop gingen verkennen bleek die er heel droog bij te liggen (op 1 modderstrookje na). De organisatoren hadden gekozen voor een iets ander traject dan gewoonlijk met hun jaarlijkse cross. Het ging nu een paar keer meer op en af een heuveltje en ze hadden de zwaarste en steilste helling eruit gelaten. Gelukkig maar, want dat is een serieuse kuitenbijter. De laatste ronde sta je daarboven bijna helemaal stil. Iets vroeger dan verwacht gingen 118 masters en 27 juniores van start voor hun PK. Op papier goed voor 6.670 m. Deze keer was ik sneller gestart, maar al na een paar honderd meter liepen we met een groepje van 4. De eerste ronde deed ik het kopwerk en in ronde 2 nam de loper van RCG over en stelde voor om naar het volgende groepje toe te lopen. Hij nam iedereen op sleeptouw. Op het einde van de ronde haalden we hen ik, maar toen had ik net een dipje en moest ik het 5-tal laten gaan. Gelukkig bleven ze steeds in het vizier zodat ik een mikpunt had. Aan de heuveltjes viel het groepje compleet uit elkaar. 1-tje kreeg het moeilijker en die probeerde ik dan nog in te halen. Dat lukte mij in de modder aan het laatste heuveltje. Een versnelling, het smalle poortje door niet meer omkijkend om dan stikkapot over de eindstreep te lopen. Mijn tank was volledig leeg. Dik content met het resultaat 104e op 118  (6 km in 29'17", gs. +/- 12,3 km/u). Een dikke proficiat aan de organisatoren want het was een prima organisatie. Enkel de starters deden wat ambetant door iedereen veel te vroeg laten plaats te nemen aan de startlijn. En de prijs die mocht er ook zijn, 600 gr vol-au-vent die we ons hebben laten smaken met frietjes en mayonaise.
Vandaag zijn we gaan 'loslopen' op het vakantiesalon in Brussel. Gelukkig dat we net na het openingsuur aangekomen waren, want toen we juist na de middag huiswaarts gingen kon je er over de koppen lopen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: