Hoofdmenu

vrijdag 27 mei 2011

Goeie loopweek gehad
Na de ietwat rustigere loopweek, was het deze week opnieuw 'vollen bak'.
5 reeksen van 1.000 m (2'05") + 200m joggen + 500m (2'00") en als reeksrust 500m joggen. Met de warming up & cooling down kwam ik aan 16,5 km. Samen met Romain & Han – elk deed een deel van het kopwerk – heb ik deze training gedaan. Het liep allemaal redelijk vlot. Ik ben niet echt diep moeten gaan.
Gisteren liepen we voor het eerst in maanden in de regen. Tijdens de opwarming kregen we 10 min een stevige bui over ons. Daarna was het enkele graden frisser maar de wind blies nog steeds stevig door. Daarom heb ik 5 sec per ronde bijgeteld (ook met de training van vorige dinsdag in het achterhoofd). We liepen 5 reeksen van 2 km. De eerst km was aan extensieve duurloop tempo (in +/- 2'15" & 2'10") , de tweede km aan instensieve duurloop tempo (in +/- 2'05" & 2'00"). De eerste 3 gingen vlot. Reeks 4 was al iets stroever omdat de training van dinsdag nog wat in de benen hing. Maar de laatste puur op karakter afgewerkt in de vooropgezetten tijden.
In totaal kwam ik aan zo'n 17,5 km loopwerk.

De start-to-run lopers (5 & 10 km) hebben gisteren ook hun proef afgelegd. Elk liep op zijn/haar tempo en ze zijn allen met glans geslaagd. Jos, Bea, Isabelle en de andere begeleiders hebben weer mooi begeleidingswerk gedaan.

Zondag as treden er een zestal lopers van Team Verhulst aan in de 20 km van Brussel (Carl, Geert, Romain, Chris, Eddy, Glen).

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: