Hoofdmenu

zaterdag 12 november 2011

Eerste loopweek
Mijn eerste loopweek zit er op. Op dinsdag nog wat onwennig, hoe zal het met mijn adem gaan en vooral hoe zouden de benen reageren op de 'inspanning'. 5 km joggen, stretchen en 2,5 km joggen ... woensdagochtend ... amai wat voelen die benen stijf aan. Maar 's avonds ging het al veel beter. Tijdens de donderdagtraining liep ik mee de opwarming en daarna kreeg ik het gezelschap van Guy. Zo heb ik aan een gezapig tempo 10 km aan een stuk gelopen. Het ging al bij al redelijk. Enkel op het einde begon ik last te krijgen van zware benen. En vandaag heb ik van het mooie weer geprofiteerd om 10 km te gaan lopen. Het was gewoon zalig, zo'n warm herfstzonnetje en geen zuchtje wind. De benen voelden goed, maar de hartslag blijft veel te hoog, gem. 154 voor een tempo van 10,5 km/u. Dat betekent dat de form nog ver af is. Maar het PK veldlopen in Lebbeke is pas op 4 februari, nog tijd genoeg dus.
Deze namiddag heb ik ook nog eens het gras afgereden. Met de hoge temperaturen blijft dat maar groeien. De tuin is klaargemaakt voor de winter. Morgen een dagje niks doen en profiteren van het pachtige herfstweer.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: