Hoofdmenu

zondag 4 november 2012

Veldloop Opwijk ... een echte cross met veel slijk
Vandaag stond er de eerste echte veldloop van het winterseizoen op mijn kalender. De weersvoorspelling zag er volgens het weerbericht deze middag niet rooskleurig uit. Een zogenaamde 'kanaalrat' was van plan om rond 15u de kust te bereiken. Ondertussen waren de hemelsluizen hier al opengegaan. Iets na 14u is het gestopt met regenen en begon de wind harder te worden. Zoals gewoonlijk gaan we eerst de omloop verkennen en wat ons opviel ... modder, veel modder en sompig gras ... het zou dus een heel zware cross worden. Na een relatief rustige start probeerde ik zo snel mogelijk mijn eigen tempo te lopen. Dat lukte redelijk, maar telkens we de wind pal op kop kregen had ik het lastig. Na 2,5km en de zoveelste modderstrook begin het minder vlot te gaan. Het zouden nog 2 ronden afzien worden. In die 2 laatste ronden kwamen er nog 3 loper over mij die ik moest laten gaan. Ik kon niet aanpikken, want de tank was aan het leeglopen. In de laatste 100m kwam er dan nog iemand over. Het had veel krachten gekost om de 5,24 km aan een gs. 12,1 km/u te lopen (25'59"). Ik denk dat de satellieten van de gps mij vandaag een beetje kwijt waren want 2 jaar geleden had ik 5,6 km en dit jaar was er een kleine lus meer dan toen. Spijtig voor de organisatoren dat er zo weinig deelnemers waren (in alle categoriƫn). Dit was een ECHTE Cross.
Nu geniet ik na met een stukje kaas, kopvlees en een St.Bernardus 12.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: