Hoofdmenu

zondag 13 januari 2013

Veldloop Hamme
Vandaag is in winterse omstandigheden de veldloop van Hamme gelopen. Op de foto hieronder zie je onze tuin toen we deze ochtend wakker werden. 's Ochtends was het nog grijs, maar in de namiddag probeerde een winterse zonnetje ons te verwarmen. Het kwik steeg daardoor tot -1°. Van Bart had ik de opdracht gekregen om niet te snel te starten. Eric ging proberen zo lang mogelijk mijn tempo te volgen. We waren redelijk vlot weg en van de koude had ik geen last. De omloop was goed beloopbaar, enkel in het bosje was er een spekgladde strook modder, incl. steil 'bergsken-op'. Tijdens de 2e ronde hoorde ik Sigurd Eric aanmoedigen om het contact met ons groepje niet te verliezen, maar het mocht niet baten. Zijn eerste cross in 2 jaar was een snelle. Langzaam maar zeker begon ik sneller gestartte atleten in te halen en voorbij te lopen. 3 van hen begonnen echter samen te werken en in de laatste rond kwamen ze bij en over mij. Ik kreeg het kleine gaatje niet meer dichtgelopen. Deze laaste ronde was er net te veel aan voor mij en op 200m van het einde begon mijn achillespees pijn te doen. Toch was ik heel tevreden omdat ik heel dicht bij de lopers eindigde die normaal zo'n 2 min voor mij over de aankomstlijn lopen.


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: