Hoofdmenu

vrijdag 1 februari 2013

Voorbeschouwing PK veldlopen te Lebbeke
Omdat ik nog steeds wat pijn heb aan mijn achillespees is het trainingsvolume deze week wat minder. De loopjes van woensdag & vrijdag zijn vervangen geweest door 'wedstrijdvoorbereiding'. Mijn verwachtingen zijn ook niet hoog, gewoon 'plezier' beleven aan de cross. Gisteren heb ik al een deel van het parkours voor het PK veldlopen kunnen verkennen. De start lag er toen nog redelijk droog bij maar door de regen van vandaag zal er daar veel sompig gras/modder zijn. De heuvel en de stukken Finse piste waren heel goed beloopbaar. Je kan er tempo op maken. 1 stuk is echter heel smal en je kan er enkel achter elkaar op 1 rij lopen. De staat van het vroegere maisveld kon je niet zien wegens de duisternis. We veronderstellen dat dat gedeelte heel zwaar zal zijn door de modder. Rustig starten zal de boodschap zijn en zo snel mogelijk een goed tempo zoeken. Pas in de laatste van de 3 grote ronden zal ik proberen wat te versnellen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: