Hoofdmenu

maandag 29 juli 2013

Op schema voor 22-09-2013
Dinsdag heb ik voor het eerst sinds lange tijd met de groep van Bart meegetraind. 6 x 1.000m (incl. heuvel). Amai dat was zwaar. Ook qua temperatuur. Het was om 19u30 nog 29°. Mijn tempo lag niet zo hoog en daarom had ik geen last in de achillespees. Dat was donderdag echter anders. Een pyramidetraining als wedstrijdsimulatie. 2 x 3 km (500m snel – 500m trager – 1 km wedstrijdtempo – 500m sneller – 500m snel). De eerste reeks ging vlot al begon mijn pees te reclameren dat de snelle rondjes te snel gelopen werden. Aan het begin van de 2e reeks kreeg ik opnieuw hetzelfde signaal en ben ik wijselijk gestopt. Die snelle loopjes zijn niks meer voor mij.
Sinds de lange, trage duurloop van gisteren ochtend begint het er goed uit te zien voor de halve Bosmarathon op zondag 22 sptember. Ik liep 15 km in 1u24’ zonder dat ik pijn had aan mijn achillespees. In de namiddag hebben An en ik een fietstocht gedaan langs Baardegem, Meldert, Affligem, Essene, Asse, Mazenzele, Droeshout en Opwijk. In totaal zo’n 40 km. Van een sportieve zondag gesproken.
Zaterdag hebben we de kasten in onze garage eens uitgekuist. Wat een mens allemaal niet bijhoudt. Gelukkig bestaat er zoiets als een containerpark.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: