Hoofdmenu

zaterdag 26 september 2015

Sanicole airshow
Vorig weekend ben ik voor het eerst naar een vliegshow geweest. Dat stond reeds lang op mijn verlanglijstje, maar was telkens te laat voor kaarten. Op zaterdag was er op de vliegbasis van Kleine Brogel de spottersdag. Hier zag je de vliegtuigen van heel kort bij (+/- 20 m), ideaal om foto's te nemen. Spijtig dat de dag begon met motregen en lage wolken (200 voet). In de namiddag klaarde het op en gaven de Belgische Red Devils, de F-16 Tigers en een F-16 van het demo team van de Belgische luchtmacht een prachtige show.


Op zondag zat ik in de tribune voor de echte airshow. In de voormiddag begon het redelijk rustig met enkele shows van kleine propeller toestellen. Enkel de passage van 2 F-16's van de USAF zorgde voor enige animo. In de namiddag was er het laatste gezamenlijke optreden van de Sea King helicopter en zijn opvolger de NH-90. Daarna was het de beurt aan de Red Devils om hun kunnen te tonen in hun kleine Marchetti machientjes. Zij toverden een mooie show in elkaar in de lucht. Daarna kwamen de Breitling Super Constellation en de Patrouille Suisse in een unieke formatie een paar keer voorbij. Dan was het de beurt aan de Zwitserse F-5 toestellen om hun kunnen te tonen. Amai, die hun show was AF.


Als mogelijke opvolgers van de F-16 werden de F18 Hornet en de Rafalle voorgesteld in 2 pachtige demo flights. Als slotact was er de Italiaanse Frecce Tricolori. Veel  groen-wit-rood rook en fantastiche figuren werden er getoond. Een mooie afsluiter van een prachtig weekend.


De Apache helicopter in actie

De terugrit (120 km) nam zo'n 3u30 in beslag. Ik reed van de ene file naar de andere.
In de namiddag begon ik te hoesten en naar mate de week vorderde werd die steeds erger tot het bijna een bronchitis was. Gelukkige heb ik snel de fles hoestsiroop ter hand genomen zodat ze bijna over is. Daardoor kan ik morgen niet deelnemen aan de aflossingswedstrijd in de Bosmarathon te Buggenhout.
Later deze week zal ik proberen een hele reeks foto's te posten.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: