Hoofdmenu

woensdag 15 maart 2017

Zalig lenteweer
Amai, wat een zalig lenteweer was het zaterdag. Eerst de tuin klaarmaken voor de zomer en in de late namiddag de loopschoenen aangetrokken om naar ‘t bos te gaan lopen. Lang gedleden dat ik nog eens in t-shirt en korte broek kon lopen. Ondertussen loop ik al > 12 km aan een rustig tempo en met een relatief lage hartslag. Zondag was het zelfs nog beter weer. Dus heb ik de terrasstoelen buiten gehaald en in de zon, uit de wind was het warm. Donderdag heb ik een dagje verlof gevraagd om buiten de laatste klusjes van het voorjaar te doen. Aan Dwars door Dendermonde neem ik niet deel. Veel te duur om 10 km te mogen lopen. Dan geef ik nog liever dat geld aan de mensen van de Avaloop. Daarvan weet ik dat het goed bested zal worden. Begin dit jaar plande ik om nog eens de (langere) afstanden te proberen, maar ik zal mij beperken to max. 12 km. We zullen wel zien volgend jaar. Ik wil eerst eens een jaar blessurevrij kunnen lopen.
In aanloop naar die kortere afstandslopen ben ik gisteren eens naar de pist van Lebbeke geweest (ipv naar de modelspoor club). Na 4 km opwarming eigenlijk een te lange opwarming, maar ik had heel wat bij te praten met Peter, een loopmakker van vroeger. Daarna 5 x 1.000m in 4'40" met tussen elke reeks 500m joggen. Het liep heel vlot. Enkel tijdens de 3e reeks moest ik wat naar adem zoeken. Het was tof om eindelijk nog eens wat snelheid te trainen.
Morgen heb ik een dag verlof om de laatste tuinkarweitjes te doen en om de dag af te sluiten met een rustige duurloop.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: