Hoofdmenu

vrijdag 14 april 2017

Lekje in joint de culasse
Het laatste bloedonderzoek gaf aan dat het cholesterolarm dieet vruchten afwerpt. Hij zakte van 253 naar 203, dus ben ik op goeie weg. Het is wel niet makkelijk om een pintje of chocolade of taart of chipke te laten staan. Dit toont aan dat met het aanpassen van eet- en drinkgewoonte je ook iets kan doen aan je gezondheid. Nadeel is dat ik ondertussen al 3,5 km vermagerd ben. Zal nog wat meer gezonde tussendoortjes moeten eten.
Gisteren ging ik op aanraden van de huisarts op consultatie bij een cardioloog. De echografie van mijn hart toonde aan dat er een (heel) kleine lek is aan 1 van mijn hartkleppen,  maar niks ernstig.
Sporten kan geen kwaad, erger ik moet 3 x / week gaan lopen ipv 2 x. En ook 1 x per week gaan fietsen met mijn MTB. Er is ook geen enkele aanwijzing op eventuele vernauwingen van mijn aders tgv jarenlange veel te hoge cholesterol.
1 groot negatief punt was mijn bloeddruk. Door de stress de afgelopen weken op het werk is die 17-08 waar die voor mij normal 13-8 is. Dus op het werk moet ik beginnen minder werk aan te trekken en meer delegeren. Anders zou het misschien fout aflopen. Ter afsluiting van het onderzoek moest ik een fietsproef doen waarbij de wattage steeds verhoogd werd. Daaruit bleek dat mijn conditie niet slecht is maar dat ik zeker niet in topform ben (ver van).
Morgen is er de Avaloop in Opstal. Je kan er kiezen tussen 6, 12 of 21 km. Ik zal er zoals gewoonlijk de 6 km lopen. Voor het eerst in jaren zal het geen mooi, warm (soms te warm) weer zijn. Het zal zelfs fris zijn met in de voormiddag veel regen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: