Hoofdmenu

maandag 15 mei 2017

Mijn treinbaantje
Mijn ideale ontwerp voor mijn eigen modeltrein baan was ik aan het bouwen in de garage. Toen ik wissels begon om te bouwen naar elektrische bediening merkte ik al beginnende roestvorming. Dit is het gevolg van te vochtige omgeving en geen verwarming.
Omdat ik geen enkele kamer heb die groot genoeg was om een baan van 3,6 x 1,2 m te bevatten moest ik er al 1 stuk van 1,2 x 0,6 aflaten. Op de kamer waar ik ze wou zetten bleek uiteindelijk ook niet genoeg plaats.
Het concept van kleine bergen, rangeerstation, containerteminal, ... moest ik laten varen want de kamer die 'vrij' is is smaller dan alle andere. Momenteel heb ik 2 modules van 1,22 x 0,74 aan elkaar met als 'thema' ergens in Noorwegen aan een fjord. Dit moet ik nog verder uitwerken want ik hoop er ook een klein baantje in H0e te kunnen aanleggen die de houtzagerij aandoet. Guy uit de club heeft een paar goeie ideeën aangebracht. Aan de rechterkant gaan er ook 3/4 opstelsporen komen die ik kan verschuiven om zo met 3/4 treinen te kunnen rijden.
Vrijdag heb ik mijn eerste wissel digitaal geprogrammeerd met mij MultiMAUS van Roco. Eigenlijk is dit heel simpel en een werkje van 10 min.
Later zal ik een paar foto's posten van de opbouw.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: