Hoofdmenu

donderdag 10 december 2009

Baaltraining
Na 2 rustige loopdagen (dinsdag & donderdag) 10 km duurloop (46'32" - gs. 12,8 km/u) & 6,25 km herstelloop (33'22" - gs. 10,6 km/u), stond er vandaag een intervaltraining op het programma 4 x 2.000m met als reeksrust 500m joggen. Marc en ik gingen dat op de piste doen omdat het op de buitenste piste heel glad was door modder. De eerste reeks ging het redelijk vlot (8'01" - 15 km/u), maar toen reeds voelde ik dat het niet de juiste benen meegenomen had. Ik kon maar niet het juiste ritme, de juiste pas vinden. In de volgende 3 reeksen ging het van kwaad naar erger (8'16" = 14,5 km/u - 8'23" = 14,3 km/u - 8'42" = 13,8 km/u). Niet dat ik moe was ... het was gewoon mijn (loop)dagje niet. Na het loslopen en de douche werden we door onze trainer uitgenodigd voor een heel interessante uiteenzetting over types trainingen, lactaat waarden, VO2max en andere grenzen. Hij had een trainerssessie bijgewoond met als gastsprekers Tom Van Hooste en zijn trainer Dirk De Maesschalck.
Morgen staat er een bezoekje aan Decathlon op het thuis-programma.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: