Hoofdmenu

vrijdag 31 december 2010

Dooi
Een sneeuwlandschap is mooi, maar o zo lastig om in te lopen. De straten, paden en de piste liggen er gevaarlijk glad bij. Na een training denk je dat je aan een aardig tempo gelopen hebt, maar dit valt wel wat tegen. Door de gladheid kan ik blijkbaar geen tempo maken. Dinsdag was het reeds beter en begon de Finse piste beloopbaar te worden. Gisteren was het zelfs mogelijk om op een gedeelte serieus te versnellen. Het was plezant om nog eens aan een stevig tempo te lopen. De aanwezige leden van Team Verhulst hebben de training hebben afgesloten met een glaasje zelfgemaakte Limoncello.
Van het voorbije jaar mag ik niet klagen. Heb begon in mineur met de enkelpeesblessure waardoor de eerste 2 maanden niks voorstelden van training. Vanaf maart begon dan de langzame opbouw naar de zomerwedstrijden toe. De maanden augustus en september waren (voor mij) top. Elke wedstrijd liep ik >13,5 km/u. Het hoogtepunt vond ik wel de PR op de halve (bos)marathon. Voor het eerst dook ik met 1u44'33" onder de 1u45" grens. Hopelijk kan ik deze lijn doortrekken in 2011.

Overzicht 2010

Totaal aantal kilometer = 1.466 km

137 loopbeurten waarvan:

--> 10 op de loopband bij de kinesist
--> 8 wegwedstrijden
--> 3 veldlopen
--> 116 pistetrainingen, duurlopen op 't straat en in het bos

Tot volgend jaar

PS. Bovenstaande wenskaart is ontworpen door An

Geen opmerkingen: