woensdag 26 februari 2014

Ritsen verplicht ...
Vooral regel nr 4 is een beetje raar

1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.

Tot de volgende keer

dinsdag 11 februari 2014

As ge van Lebbeek zijt, ten ...
Dat es zo iet nief oep Facebook. Ik heb mij daar ‘lid’ van gemaakt en daarmee heb ik al een paar 'oude' bekenden teruggevonden. Als je eens bekijkt hoe kleurrijk ons verleden was en er allemaal verloren gegaan is, dan is dat toch spijtig. De GAS-boetes ... indien dat vroeger zou bestaan hebben waren we allemaal elke week blut of in den bak. Wat wij toen allemaal uitstaken is nu overal verboden.

Tot de volgende keer

zondag 2 februari 2014

1 jaar later ...
Dag op dag 1 jaar geleden ben ik met hevige pijn aan mijn achillespees uit het PK veldlopen te Lebbeke gestapt. Ik had al een tijdje last, maar verbeet dit en hoopte om een paar weken later op het BK veldlopen (masters +50 j) een mooie uitslag te behalen. De huisdokter schreef kiné voor en dat hielp. Ik maakte ook een afspraak bij sportarts Dr. Kris Peeters, die maakte een scan van de pees en ... een ernstige achillespeesontsteking. 2 inspuitingen met Traumeel later kon ik opnieuw joggen en begon ik op te bouwen naar de 1/2 Bosmarathon van Buggenhout. Uitlopen was mijn doel. Toen ik op reis in Andorra iets te voortvarend afdaalde via een bergpad, verzwikte ik mijn voet en raakte mijn achillespees wat uitgerokken. De pijn zou wel overgaan met ijs en rusten. Nee dus want tijdens de 1/2 Bosmarathon moest ik na 8 km uit de wedstrijd stappen. Opnieuw bij de sportarts, scan, 10mm dikke pees ipv 5mm, 3 inspuitingen later begon ik opnieuw te joggen. 1 uur pijnvrij joggen was mijn doel en dat heb ik nu bereikt. Nu de avondschool op zaterdagvoormiddag is, kan ik 3x per week gaan joggen, afgewisseld met wat fietsen. Planning/doelen ... we zien wel.

Tot de volgende keer