Hoofdmenu

zondag 12 maart 2006

Laatste petanque competitiewedstrijd

Vandaag heb ik tijdens het het afsluitendende toornooi van de indoor wintercompetitie petanque mijn laatste competitiewedstrijd gespeeld. Wegens te weinig tijd zet ik er een punt achter.
Het is het eerste jaar dat alle 3 onze deelnemende ploegen door de voorronde geraakt zijn. We hebben in een andere bezetting gespeeld, in functie van volgend seizoen. De betere jongeren bij elkaar, de ervaring en de rest (wij). 2 van onze ploegen hebben zich geplaatst door elk 2 wedstrijden te winnen. Wij waren de eerste wedstrijd vrij (= gewonnen zonder te spelen) en de 2e wedstrijd speelden we tegen een ploeg die veel sterker was en waarvan we normaal gezien zouden verliezen. In het begin leek het daar op uit te draaien en stonden we 3-10 in het verlies. Plots keerde het tij en lukte bij ons alles en hebben we die wedstrijd nog gewonnen met 13-11. Spijtig moest 1 van onze ploegen nog een barragewedstrijd spelen, waar zij onverdiend en heel nipt verloren hebben. In de 1/8e finales vielen onze 2 overblijvende ploegen tegen elkaar. De wedstrijd begon gelijkopgaand. Maar omdat 1 van onze spelers te veel 'krieken' tot zich genomen had, was ons liedje vlug uitgezongen. Toen wij naar huis kwamen moest de overblijvende ploeg nog aan hun kwartfinale beginnen. Morgen meer info over hun relaas.

Een dikke proficiat aan mijn 3 dames. Zij hebben alle 3 de 25 km lange vastenvoettocht uitgestapt. An & Lotte zelfs aan een sneltreintempo van +/- 6 km/u. Het was redelijk koud zaterdag, met regen en soms hevige sneeuw (bleef spijtig genoeg niet liggen). Ik was de 'vrijwilliger' om met 1 van onze konijnen naar de dierenarts te gaan. Beestje was (is) een beetje ziek. Hopelijk is het snel beter, want nu kruipt er zeker veel werk in de verzorging er van.
Tot morgen

1 opmerking:

Anoniem zei

Jammer dat je stopt met petanque, lijkt me toch een aardige bezighouding ... je zal wel je redenen hebben