Hoofdmenu

donderdag 24 december 2009

Het verdict ... tendinitis
Oftewel peesonsteking aan de enkel. Bij het bezoek aan de huisarts was dat ook haar diagnose, maar omdat ze toch zekerheid wou moest ik gisteren een echografie van de enkel laten maken. Reeds na enkele seconden bevestigde de dokter de eerder gestelde 'kwetsuur'. Vandaag kreeg ik de standaard remedie ... 1 week ontstekingsremmer nemen, ijs leggen, rust en kine. De oorzaak zou overbelasting zijn, maar dan zou ik er al veel vroeger last van moeten gehad hebben, want ik train nu al meer dan 2 maandan tussen de 55 en 60 km per week. De clubtrainingen zijn ook niet veranderd. Daarom heb ik het internet eens afgeschuimd op zoek naar mensen die met hetzelfde schoeisel als ik lopen (Adidas Salvation), die een gelijkaardige blessures gehad hebben en het zijn er wat. Alles is ook bij hen begonnen met blaarvorming aan de binnenkant van de voet. Na enige tijd manifesteerde zich ook bij hen een ontsteking van een pees aan de enkel. Als de pijn is verdwenen en ik van de kinesist groen licht krijg om opnieuw te beginnen lopen, ga ik eerst een speciaalzaak voor loopschoenen bezoeken en bij hen te rade gaan ivm het juiste type schoeisel. Mijn huidige zijn mij 'aangeraden' door een sportwinkel uit Lebbeke.
Door dit alles start ik het nieuwe jaar niet met dr cross in Grimbergen om 3 januari. Misschien dat zelfs de cross in Hamme (17/01) te vroeg komt.

Prettige eindejaarsfeesten en tot de volgende keer

Geen opmerkingen: