Hoofdmenu

maandag 10 mei 2010

Voetbal
Zaterdagavond ben ik naar het voetbal gaan kijken en dit voor het eerst in 20 jaar. Vroeger zijn An en ik een paar keer gaan kijken naar Beveren. Via J. had ik een kaart voor de laatste thuiswedstrijd van RSCA in de play-offs. We zaten in vak B1, bijna aan de middellijn op de eerste rij. Voor de aftrap werd Frutos gehuldigd. Die was heel erg aangedaan van de massa die hem uitbundig bedankte met gezang. De wedstrijd zelf werd overtuigend gewonnen door de thuisploeg. 10 min voor het einde mocht Wasyl zijn retree maken na maanden blessureleed. 22.000 fans brulden zijn naam toen hij het veld betrad. En hij scoorde bijna. Een sublieme redding van de uitstekende doelman van STVV hield hem van een doelpunt. Na de wedstrijd werden de spelers van de kampioenenploeg gehuldigd. Alles werd afgesloten met een groots vuurwerk. Een mooie afsluiter van een prachtig seizoen voor RSCA. Voor mij was het ook een toffe ervaring om als 'passieve supporter' dit ook eens mee te maken. Spijtig dat ik ons fototoestel vergeten was om dit alles vast te leggen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: