Hoofdmenu

zondag 27 juni 2010

31° en ...
Volgens een bepaald spreekwoord komt er na elke bergop een bergaf ... behalve in Asse. Onder een stralende zon die hoog aan de hemel stond te branden in een helder blauwe lucht vertrokken we richting Asse voor de 2e editie van de SportAsseLoop. Sanne was fotograaf van dienst. Men had gekozen voor een andere omloop dan vorig jaar. Deze keer was het vertrek en de aankomst aan het zwembad/sporthal van Asse. Om 14u weerklonk het startsein en zette de ganse bende zich in beweging, aangevoerd door Lander Vandroogenbroeck. De start was 100m bergaf om dan rechtsop te draaien voor een lange weg omhoog. Die helling bleef precies maar duren. Eens boven zocht ik naar mijn normale looptempo en eens op kruissnelheid bleef ik doorlopen, maar vlak was het er nooit. Ik had zelfs de indruk dat er nooit echt een bergaf was. Ik probeerde ook zo veel mogelijk in de schaduw te lopen. Tussen km 4 en 5 liep het iets minder vlot. Toch kon ik de 5,5 km afleggen in 25'15" (gs. 13,1 km/u) en liep zo als 11-e over de eindtreep. Hoeveel starters er waren weet ik nog niet. 1 rondje was 5,5 km en onderweg waren er 3 drankposten + nog eentje aan de aankomst. Een heel mooie omloop, prima organisatie - een wedstrijd die met stip genoteerd wordt voor volgend jaar. Met een zak vol prijzen trokken we weer huiswaarts. Nog efkes gaan uitlopen, een douchke genomen en het was tijd om de BBQ aan te steken voor een eetfestijn tgv de verjaardag van An. Het was reeds lang na middernacht toen de laatste gasten huiswaarts keerden. Al die tijd hebben we buiten op het terras kunnen zitten. Vandaag is het rustdag. Bakken en braden bij een boek en straks is het spaghettizwier tvv het kamp van Chiro Hemo Opstal.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: