Hoofdmenu

zondag 25 juli 2010

Korte evaluatie
Na mijn enkelblessure ben ik op 28 maart dit jaar opnieuw beginnen lopen. In het begin waren het trage duurloopjes van 8 tot 10 km (3x /week = tot +/- 30 km/w). Na 1 maand dreef ik het aantal km per loopje op naar +/- 12 km. Nog steeds liep ik 3 x /week aan mijn eigen joggingtempo. Pas nadat er geen negatieve reactie kwamn van de enkelpezen, werden er 'rustige' lange intervallen en wisseltempolopen in het programma gelast. Vanaf begin juni zijn er de 'korte' intervallen bijgekomen, maar steeds op mijn eigen tempo. In die periode begon ik opnieuw rustige wedstrijden te lopen. Vanaf eind juni (SprtAsse Loop) heb ik geprobeerd om sneller te lopen. Na 4 km aan een tempo van +/- 4'30" / km (gs. 13,3 km/u) beginnen de benen tegen te pruttelen en moet het tempo omlaag naar 5'00" /km. Dus er is nog werk aan de uithouding.
Deze week ben ik nog 2x gaan lopen. Donderdag 8,3 km traag loslopen in 49'20" (gs. 10,1 km/u - ghs. 126). Vandaag heb iets langer gelopen, 13,35 km in 1u16'05" (gs. 10,5 km/u - ghs. 142). Morgen is het rustdag.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: