Hoofdmenu

zondag 11 september 2011

Molenloop te Malderen
De Voorbereiding naar de Molenloop van vandaag verliep vlot. Na de plensbuiloop met stevige wind van afgelopen dinsdag waar de training voor iedereen vervangen werd door een vlotte duurloop van 10km, stonden er donderdag 6 x 1.000m op het programma. De eerste 3 gingen aan een een voor mij te hoog tempo (> 15,5 km/u). De laatste 3 gingen aan een iets makkelijker 14,5 km/u.
Vandaag was er dan de Molenloop. De weegoden hadden regen en een stevige wind voorzien, maar we hadden geluk want het bleef droog. De wind was er wel nog al viel die al bij al nog best mee. Omstreeks 15u45 gingen meer dan 300 lopers samen van start voor de diverse afstanden (3-6-9-12 & 15 km). Ik koos zoals gewoonlijk voor de 6 km. Deze keer was ik echt te snel weg. Ik liep bij de eerste 30 en ben toen wijselijk op de rem gaan staan. Dat tempo kon ik geen 6 km volhouden. Het liep niet zo vlot, maar na 2 km had ik mij tempo gevonden en dat kon ik blijven lopen tot ik na 5 km langzaam begon te versnellen. Ik liep de 6,06 km in 26'53" (gs. 13,5 km/u). Dat is 7 sec. trager dan vorig jaar, maar toen was er geen wind.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: