Hoofdmenu

vrijdag 17 augustus 2012

Corrida Merchtem
Het was heel veel zweten in de hitte (32°) en bijna geen schaduw. Omdat de lopers van de 3 km die vooraan stonden aan de kant moesten, zij vertrokken na ons, stond ik plots op de 2e rij. Iets later dan voorzien (maar dat zijn we al gewoon en nemen we er graag bij) werd het startschot gegeven voor de 6 km 'jogging'. We stoven er vandoor en ik nam als +/- 20e de eerste bocht. Veel te snel. Ik liet het groepje voor mij weglopen want de eerste km was in 4'20" (13,8 km/u). En mijn mond was ondertussen kurkdroog. Gelukkig waren er extra drankposten voorzien. Na zo'n drankpost ging het opnieuw vlotter en kon ik steeds hetzelfde tempo aanhouden van +/- 12,7 km/u aanhouden. Zo liep ik als 33e over de finish in 28'14" (218 starters). Dit was mijn 7e deelname en meteen de warmste ooit. Volgend jaar ben ik hopelijk opnieuw aan de start.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: