Hoofdmenu

maandag 29 oktober 2012

Loslopende honden
In Buggenhout bos geldt er een verplichting dat alle honden aangelijnd moeten zijn. Vele baasje lappen deze regel echter aan hun laars. Onder het mom van 'hij luister goed' of 'hij doet niets hoor' laten zij hun viervoeter vrij rondcrossen. De meeste van die beestjes hebben zo niet voor sportende mensen. Of het nu lopen of fietsen is, ze komen meestal naar de sportieveling toe. Of die dieren nu goede of slechte bedoelingen hebben weet je niet. Ik zal altijd vertragen en ben klaar om ze ne sjot te geven als ze te dicht komen. Maar zaterdag was ik met de MTB en zat vastgeklikt in mijn pedalen. Een gezinnetje was met hun (jonge) loslopende hond aan het wandelen in het bos. Ik kom er aan gereden, ze roept de hond bij haar en ik vertraag tot bijna stapvoets en plots schiet die hond naar mijn voorwiel ... noodstop en kan gelukkig nog net 1 schoen losklikken of ik had mijn eerste tuimelperte gemaakt. Wel botste ik met mijn knie tegen het kader van mijn fiets en dat heeft tot gisterenavond pijn gedaan. Gelukkig bestaat er zoiets als Flexium ...
Gisterenochtend was er een gezamenlijke bostraining olv Bart. Het was om 10u nog redelijk fris na een koude nacht met grondvorst. Zo'n bostraining is wel zwaarder dan op en rond de vlakke piste rond te draven. Het is eens wat anders dan een rustige duurloop.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: