Hoofdmenu

zondag 18 november 2012

Veldloop Deinze
Het was van 2009 geleden dat ik nog deelgenomen had aan de veldloop van AC Deinze. Toen deed ik iets meer dan 29' over 6,4 km. In 2010 was onze streek getroffen door wateroverlast en ben ik niet naar Deinze gereden. Vorig jaar was ik out met een longontsteking. Deze ochtend zag het weer er niet veelbelovend uit. Niks dan lichte regen. Toen we vetrokken begon het uit te klaren en eens aan de E17 in Lokeren kwam de zon er door. Het is de ganse namiddag mooi loopweer geweest met zo'n 10° en een zwak briesje. Omdat er vorig jaar zo veel deelnemers waren in de wedstrijd van de junioren en masters hadden de organisatoren een aparte reeks voor de +50 jarigen. Gelukkig maar want zelfs zonder die lopers waren er nog steeds heel veel aan de start bij ons. Omdat zij niet met ons meeliepen, was ik 1 van de 'oudste' deelnemers in onze reeks. Na de start kwamen we aan het begin van het bosje tot stilstand. Er was eventjes geen doorkomen aan. Daarna opnieuw mijn tempo gezocht voor de volgende 6,5km. De eerste 4 km kon ik ondanks de heuveltjes een tempo van +/- 13,4 km/u aanhouden. De volgende 2 km liepen iets moeizamer. Zo liep ik de 6,6km in iets minder dan 30' (29'52" of gs. 13,3km/u). Ik kon nog 10 lopers achter mij houden (105 op 115). Voor het eerst had ik mijn hs-meter aan tijdens een wedstrijd. Die bleef constant 169 aangeven, wat ik eigenlijk redelijk veel vond. Het liep dus veel vlotter dan in Opwijk zo'n 14 dagen geleden. Volgende week staat de veldloop van AC Zele op het programma. Dat is een snelle, vlakke wedstrijd met enkele venijnige lussen.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: