Hoofdmenu

dinsdag 27 oktober 2015

Lente … of toch herfst
Afgelopen weekend was het ideaal weer om de tuin klaar te maken voor de winter. Snoeien, verplanten, planten binnen zetten, bladeren van het gazon harken. Dit laatste zal nog een aantal keren herhaald moeten worden want er hangen nog veel bladeren aan de bomen. De tomaten in de serre zijn ook bijna allemaal rijp. Dit jaar hebben we niet zo veel vruchten gehad als de vorige jaren. Alhoewel het herfst is … deze week zijn het eerder lente temperaturen. En de voorspellingen voor volgend weekend zien er ook schitterend uit.
Zondagnamiddag ben ik naar het wachtbekken achter mijn ouders hun tuin gaan wandelen. Dat is een paar jaar geleden aangelegd om overstromingen van de Vondelbeek en Pasbeek te voorkomen. Sinds een paar mweken is er nu ook een verbinding tussen Opstal en dat bekken dmv een wandelpad. Dat pad bracht mij op plaatsen waar ik als jong gastje ging spelen met mijn vrienden uit onze straat. Het is er echt serieus veranderd, ipv weiland is het nu een natuurgebied geworden. Lebbeke heeft zo al een paar mooie natuurprojecten verwezenlijkt.
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: