Hoofdmenu

zaterdag 16 april 2016

Avaloop
Nadat ik door een verkoudheid forfait had moeten geven voor de Animo!Run, verscheen ik vorige zaterdag aan de start van de Avaloop te Opstal. Ik koos er voor de 21 km die ik als lange duurloop zou afhaspelen. De weersomstandigheden waren ideaal zo’n 18°, zon (wel een matige Z-wind). Ik had mijn drankgordel met 1 klein flesje water mee zodat ik onderweg niet zou moeten stoppen om te drinken (achteraf gezien had ik beter meer gedronken onderweg). En om stipt 14u30 vertrokken we voor een rondje van 6 km gevolgd door een grotere toer van 15 km die door Buggenhout bos ging. Na zo’n 6 km liepen we in een groepje met 4 personen. Bij elke drankpost hielden zij halt om te drinken en dat had ik beter ook gedaan ipv mijn flesje leeg te drinken. We wachtten op elkaar en liepen dan verder. Het liep vlot (gs. 11 km/u) en de kilometers werden goed verteerd. Na 15 km begon het bij mij moeizamer te gaan en moest ik de 3 andere laten lopen. Ik besloot op mijn eigen (trager tempo) verder te lopen. Ik was blij dat ik terug op den Opstal was.
Mijn doel was om deze afstand te lopen onder de 2 u en dat is me net gelukt, nl. 1:59:12.
Nu ga ik opbouwen naar de 25 km Great Breweries 'Marathon'.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: