Hoofdmenu

maandag 27 maart 2017

Pegasusloop 2017
Gisteren heb ik deelgenomen aan de Pegasusloop te Londerzeel. Het was van augustus vorig jaar geleden dat ik nog aan een wedstrijd deelgenomen had. We hadden geluk met het weer. Het was zoning, met 16° niet te warm en de wind viel ook best mee. Op zaterdag stond er wel een stevige, koude wind. Na een relatief rustige start vond ik een tempo waarvan ik dacht, dit kan ik 5 km volhouden. Onderweg op de rustige wegen kon ik regelmatig een sneller gestartte loper inhalen.
Eigenlijk ben ik best tevreden met het resultaat. Ik had gehoopt om onder de 25’ te lopen en met 5 km in 23’00” (= 13 km/u) ben ik daar goed in geslaagd. Nooit had ik het gevoel dat ik in het rood liep. Nog wat snelheidstrainingen inbouwen om de 6 km Avaloop op 15 april te kunnen lopen aan dezelfde snelheid.

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: