Hoofdmenu

zondag 9 oktober 2005

Marathon Day

Uitgelopen in 3 u 59 min 17 !!




Vanavond in Studio Sport om 20u30 op Ned. 2 een verslagje over de Eindhovense marathon.

Van de eigen verslaggever:

Deze ochtend om 7 u 05 vertrokken om mijn ouders op te halen en daarna richting Eindhoven te snorren, waar we rond 9 u aangekomen zijn op de campus, het was er toen nog heel rustig. Het startnummer opgehaald en de laatste boterhammen met kaas en koffie opgegeten. Met de pendelbus op zo'n 10 à 15 min naar de omgeving van de start gebracht. De ondergrondse garage aan het Stadhuisplein opgezocht en dan wachten op de pacers, waar ik Ruth tegenkom. Toen ze er eindelijk waren, hebben zij hun uitleg gedaan (voor de 4 uur groep): 5 min 35 per km en aan elke drankpost max. een halve minuut flink doorstappen om toch voldoende te kunnen drinken. Die mensen hebben prachtwerk geleverd, waarvoor dank. De eerste ronde van 21 km geen probleem, rustig in het zog van een toch omvangrijke groep. Aan km 23, stonden mijn ouders met mijn tussendoortje en een foto. Alles ging prima, tot km 32, een dipje en moest de groep met de pacers langzaam laten gaan. Een paar kilometer mij eigen tempo gelopen en het begon langzaam beter te gaan. Plots zie ik Koen, die juist in een dipje zat, voor mij opduiken. Na enkele aanmoedigingen uitgewisseld te hebben, ging het richting 35 km. Daar vond ik mijn oude benen terug (waarschijnlijk vergeten bij de eerste doortocht J ). Na enkele 'vlugge' berekeningen: 'Wow, als ik dit tempo kan aanhouden zit ik iets over de 4 u' - prachtig. Maar aan km 38 ... het ging steeds 'lekkerder' lopen, begon ik reeds te denken: ‘Als ik nu nog sneller ga, kom ik misschien rond de 4 u uit’. Voortgestuwd door een massa mensen langs het parkours, kom ik aan de boog van 'nog 300 m'. Effe ne ferme eindspurt ingetzet en ...

Uitslag nr netto tijd brutto tijd

864 1449 03:59:17 03:59:56

Amai, dat gevoel om over de streep te komen, ongelofelijk !!! Een mooie kroon op het werk van de afgelopen maanden. Daarna zijn we met een aantal bloggers iets gaan drinken.
Proficiat aan allen die de finish behaald hebben. En de andere, geef de moed niet op, de volgende wordt een PR.


Dank aan mijn ouders om mee te gaan en aan mijn vrouwtje om mijn blog zo mooi te versieren.



Het is inderdaad een heel gezellige marathon. Overal staan er muziekbandjes, is er een DJ, mensen die niet kent moedigen je aan, …
Alles prima georganiseerd (voldoende GRATIS toiletten, ook langs het parkours – je hoeft geen beurs met klein geld mee te sleuren zoals bij de 20 km van Brussel bv).

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw 3u59' - net onder de magische grens van 4u.
Prachtige prestatie !
Dit verdient heel veel respect !

Anoniem zei

Nog eens proficiat met je eerste marathon. Dat er nog vele mogen volgen. Tot nog eens....

Anoniem zei

Nogmaals proficiat Michael, mooi onder de 4u geëindigd, super! En tof dat ik je heb mogen ontmoeten!

Anoniem zei

Chappi Chapeau !!

Anoniem zei

Nog eens gefeliciteerd met het kraken van de 4 uur, Michael. Leuk om je gisteren even te ontmoeten, en nog eens bedankt aan je ouders voor de frisse pint.

Anoniem zei

Binnen de 4 uur voor je eerste marathon, daar kan ik alleen nog maar van dromen! Op naar de volgende ...

Anoniem zei

Michael, het was een plezier je te ontmoeten ... hopelijk komen we elkaar nog es tegen op een volgende marathon ... en proficiat hoor ... direct onder de 4 uur op je eerste ... sterk ... wat wordt dat met je tweede???? Trouwens ... heb je al plannen????

Anoniem zei

Knappe prestatie!!! De eerste al onder de 4uur... hopelijk zal dat voor mij ook zo zijn. Alleen heb ik nog een lange trainingsweg voor de boeg. Succes nog!!

Anoniem zei

Knap, zo nog net onder de grens van 4 uur. Sterk doorgebeten op het laatste. You don't have to tell me how good it feels!!! Machtig...