Hoofdmenu

zaterdag 19 november 2005


Beste bier ter wereld ...
Ik heb vandaag mogen proeven van het tot 'Beste bier ter wereld' verkozen gerstenat. De 8°- en 10° Westvleteren trappist stonden op het menu. Het is inderdaad precies 'een engeltje dat op uw tong plast'. Dit en nog veel meer andere soorten bieren waren te degusteren op de jaarlijkse Trappistenavond tvv muziekkapel Chiro Hemo Opstal.
Dit was een mooie afsluiter na het afscheid aan mijn neef Johan. Hij zou dit biertje zeker gesmaakt hebben. Het was een zeer mooie uitvaartdienst met zijn favoriete muziek van Bram Vermeulen, Elvis Costello, ... en Harlekijn een nummer waarvan hij zelf de tekst geschreven had. ... C U later Johan !!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach, S. en ik hebben ooit een weekendje doorgebracht in het gastenverblijf van de Westvleterse paters. De zusterkes te gast die met ons de tafel deelden giechelden zich te pletter (was dat nu door de fratsen van S. of door dat lekkere bier?). We hebben er heerlijk gewandeld tussen de velden, alle diensten éénmaal meegemaakt (geloof me: de dienst van voor 6u 's morgens doe je maar één keer mee) en zijn ook (uitbundig lachend) te laat gekomen in de kerk naast de abdij voor een viering. Ik weet nog hoe ik die parochiepriester van een totaal ander slag vond dan de paters (hij kon niet om ons lachen), en dat we ook voortijdig vertrokken uit die kerk (wat oenig toch van ons!). Nu kan ik alleen maar weemoedig terugdenken aan die hoge, kale kamers, aan die stille mannen die om eigen redenen hiervoor kozen, en dat mooie zonlicht die binnenviel in de bibliotheekjes. Once in a lifetime.