Hoofdmenu

dinsdag 3 januari 2006

Loslopende honden ...
Deze namiddag eens een pittig tempo(tje) opgelegd gedurende 11,2 km (in 54:07 - 12,4 km/u) in en om het bos bij een temperatuur van 2°. Het was tamelijk fris bij het vertrek, maar na een paar honderd meter is men reeds op 'bedrijfs'temperatuur. De resultaten van de voorbije feestdagen zijn bijna volledig verdwenen. Lopen in het bos is leuk, behalve als er honden niet aan de leiband gehouden worden. Dan gaat zo'n beestje wel eens 'snuffelen' aan een voorbij crossend loperke. Dat kan tot rare bokkensprongen leiden van die laatste om niet ten val te komen. Grote honden worden door hun baasje terug geroepen en blijven dan rustig zitten tot je voorbij bent, maar van die kleine ... tja, genoeg gezeurd daarover, het is beter om goed gezind te blijven.
Morgen is het de 3e loopdag op rij (+/- 15 km) en daarna een paar rustdagen.
Tot morgen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, ik heb daarstraks mijn boek uit 'looptraining voor vrouwen', en één van de waarschuwingen gold loslopende honden (dus niet enkel een vrouwenprobleem!).
Daarnaast gold de tip voor vrouwen om beter geen muziek te beluisteren tijdens het lopen want dan hoor je 'belagers' niet aan komen rennen. Daar al ervaring mee gehad?
Ik ben in 2006 voornemens van terug in de loopsloefen te schieten, en door zo'n tips raak ik wat ontmoedigd, vooral als je bedenkt dat ik voorlopig in het donker loop door de korte dagen: is een mp3 speler dan niet aan mij besteed ? Dat leek me juist een groot deel van de fun!

Anoniem zei

De beste wensen voor 2006!!!