Hoofdmenu

woensdag 25 januari 2006

Max HR 175 ?
Vandaag heb ik geprobeerd om mijn maximale hartslag te bepalen tijdens het lopen.
HR in rust = 62
1 km lopen aan HR = 134
1 km versnellen en de laatste 150 m spurten HR = 175
1 km lopen aan HR = 134
1 km versnellen en de laatste 150 m spurten HR = 175

1 km lopen aan HR = 134
1 km versnellen en de laatste 150 m spurten HR = 175

0,5 km uitlopen
Hopelijk is dit een goeie methode. Indien wel, zal ik ze volgende week nog eens herhalen.
Zaterdag staat er een lange duurloop van zo'n 20 km op het programma.
De verkoudheden zijn heel goedkoop deze dagen (laatste dagen van de solden), hier thuis is er 1 waarvan de neus contstant loopt (ik ben hem daarstraks nochtans niet tegengekomen), 1 waarvan de neus verstop zit en 2 nog redelijk fitte personen. Hopelijk krijg ik er geen dit jaar.
Tot noste keer

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens jouw ouderdom gerekend zou je MHS 178 zijn, dus ver zul je er niet naast zitten. Mijn MHS (gerekend volgens ouderdom) = 173, maar tijdens sprinten piek ik er soms wel eens een vijftal slagen boven .

Anoniem zei

Je zal inderdaad kort in de buurt van je MHS komen. Het is vooral na lange duurlopen dat je kans hebt om een verkoudheid van iemand over te krijgen, daar je door de inspanning dan minder weerstand hebt.

Anoniem zei

Inderdaad, veel lopende neuzen tegengekomen de laatste dagen en vanmorgen zijn er hier ook een aantal toegekomen. Zal wel van korte duur zijn, zekerst ... Vitame C's in aanslag houden !

Anoniem zei

U kunt de HFmax zelf als volgt bepalen: loop, na een grondige
warming up, 3minuten in een hoog tempo, waarbij de laatste 30
seconden voluit gaan (en dan ook nog liefst iets heuvelop). De waarde
die de hartslag dan heeft kunt U beschouwen als de HFmax.