Hoofdmenu

zaterdag 14 januari 2006

Natuurloop Lier - 10,3 km in 49:25 (gem. 12,5 km/u) --> nieuw PR
Vandaag was het heel mooi loopweer. Met goede moed vertrokken naar Lier waar ik dankzij een aantal omleidingen toch nog goed op tijd aangekomen ben. Aan de ingang van de inschrijvingen stond Ruth te wachten op haar loopmaatje. Na een paar minuten komt Filip er ook aan. Effe bijgepraat en dan gaan inschrijven. Dat verliep heel vlot. Na de opwarming (4 rondjes) komen we Marc tegen, ook een 'loper-blogger'.
Hij en Filip wagen zich aan de halve marathon, terwijl Ruth en ik het bij de 10 km houden. Een kortewandeling naar de start, juist buiten het centrum en om iets na 13u wordt na een korte uitleg van wie welke kleur pijlen moet volgen, ... het startsein gegeven. Via de de boorden van de wateren rond Lier gaat het naar de vaart, waar de 21 en 10 km splitsen. Tot hier ging het voor mij aan een iets te snel tempo. Langs de vaart was het wind op kop, geen strakke wind, maar genoeg om het tempo omlaag te halen. Na zo'n 8 km (denk ik) sloegen we af richting atletiekpiste, waar we nog iets meer dan een rondje moesten afleggen. Blij dat ik weer een een PR kunnen lopen heb. Voor zij die er niet bij waren, volgende keer misschien.
Samengevat, een toffe en snelle omloop waar het zwaar wordt als er een stevige wind waait aan de waterkant. Hier komen nog.
Morgen een rustdag en dinsdag de eerstvolgende 'training'.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

jij ook een dikke proficiat met je nieuwe PR!! Dat rechte stuk aan de dijk is ongev 4 km voor de 10 km-lopers, de anderen (langere afstand) moeten nog langer langs die dijk. En 't is praktisch altijd wind tegen daar. Hell!
De paaltjes aan de kant zijn een goeie indicator van de afstand, je moet er alleen zo'n 50 meter bijtellen eigenlijk (stuk van de startlijn tot aan het joggingpad).

Anoniem zei

Proficiat met je PR .. ik ben komen kijken, maar was waarschijnlijk net te laat (aangekomen omstreeks tien voor twee & geen parking gevonden). Volgende keer doe ik mee !!!

Anoniem zei

Ik wou komen zien, want er werd mooi helder weer voorspeld. Maar het werd een 'dipje'dag. Dan toch maar uitgekeken naar de blog. Proficiat weeral!

Anoniem zei

proficiat met uw PR , er worden daar nogal wat PR's gelopen in Lier , Ruthje was ook al bij de gelukkigen , doe zo verder

Anoniem zei

Michaël, proficiat met je PR.Al goed dat je niet met mij meegelopen bent tegen 12/uur, dan had je waarschijnlijk geen nieuw PR gelopen.

Anoniem zei

Het was een vruchtbaar wekend voor de PR's. Proficiat!

Anoniem zei

Proficiat met jouw P.R.! Vorig jaar liep ik ook de eerste maal 10K onder de 50 min en vond dat een 'mijlpaal' in mijn (kort) lopersbestaan. Dit jaar hoop ik een 10K op 45 min te lopen.

Anoniem zei

Hoi Michaël, sterke prestatie ... Lier ... als ik het zo hoor ... daar moet je zijn voor een nieuwe PR!!! En blijkbaar is het een gezellige plaats voor loop-bloggers

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je PR ! Ik loop volgend jaar mee in Lier denk ik , blijkbaar de plaats om PR te lopen. Mooie tijd trouwens :-)