Hoofdmenu

vrijdag 20 januari 2006

Torrelongares Gran Reserva 1997 - Cariñena
Dat was de lekkere Spaanse rode wijn die L. (een collega op het werk) meegebracht had om te proeven.
Het had iets speciaals, iedereen (5 personen) had elk zijn wijnglas meegebracht. Juist voor het middagmaal werd de fles geopend. Bij een gezellige babbel werd ze heel goed gesmaakt. Volgens de kenners had hij een goede afdronk, traande hij veel, ... volgens mij = lekker. Al mocht hij nog iets langer liggen op de fles, omdat hij toch nog niet zo'n rijpe smaak achterliet in de mond.
In de late namiddag was er dan de verjaardagsdrink van L. & K. en het was zoals gewoonlijk ... ambiance.
Morgen de verbranding doen van de vandaag opgenomen calorietjes met een lange, trage duurloop.

PS. Er staat niet zoals beloofd een afbeelding van het etiket, het liet niet los van de fles.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wrijf het nog maar es onder mijn neus: ik mocht er niet mee van proeven. Ik hoor L. nog zeggen: "Kom, 'k zal de rest nog verdelen onder jullie". Daar ging mijn laatste kans op een drup. En dat omdat ik niet (meer) tot de analisten en de testgroep behoor. Troost voor K. en ik: gisteren klonk er toch flink wat gêne door L. zijn stem bij de aankondiging dat we er niet bij konden zijn.
Verder: waar heeft hij de flessen aangekocht ?

Anoniem zei

altijd leuk een nieuw goed wijntje proeven
"goede wijn maakt goed bloed" zegt het Italiaanse spreekwoord ... lopen is bijna even gezond ;-)