Hoofdmenu

zaterdag 5 augustus 2006

Mooie wedstrijdje

De Memorial O.Vercammen in Sint-Gillis liep over een mooi, afwisselend parcours. De 9,8 km ging over 2 ronden rond de forten van Dendermonde, 't Saske, de boorden van de oude Dender, door het veld terug naar de start. Om iets over 15u werd het 'startschot' gegeven en stoof iedereen er vandoor. Ik heb mij deze keer kunnen inhouden om snel te starten. Zo had ik op het einde nog adem genoeg voor een versnelling, wat me enkele plaatsen winst opgeleverd heeft. Het was echt ideaal om te lopen: licht bewolkt - 22gr. - matig windje --> zalig. De 9,8 km gelopen in 44:31 (gs.13,2 km/u - 4:33 /km). Het enig minpunt was: de douches waren zo'n 2 km ver in een sporthal. Als prijs kreeg iedereen een fles blonde Leffe van 75 cl., waarschijnlijk om het aantal (al)koolhydraten terug op peil te brengen.
Terug naar huis gereden om na een verkwikkende douche nog een stukje van de dernycriterium te kunnen meepikken. Het is wel spectaculair om die renners zo te zien vlammen achter die brommerkes. McEwen was er, Steegmans, Marc Wauters, Nico Eeckhout, eva. Het einde hebben we niet afgewacht. Het was reeds laat genoeg en de (Griekse) lekkere mosselen met friet waren op ons aan het roepen.
Goed weekend en tot de volgende keer

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Knap gelopen Michael, lekker snel zeg!

Anoniem zei

Alle begrip voor de mensen van Opstal, maar het is wel Mc Ewen en niet Mc Ewan.

Mike zei

Tja, wielrenners en ik ... ikk zal er nooit wat van kennen