Hoofdmenu

zondag 15 oktober 2006

Wat kan men doen op een mooie zondagnamiddag ??

En je kan niet lopen ... Ofwel val je in slaap in je luie zetel, ofwel ga je in de tuin werken, ofwel ga je wandelen of fietsen. Wel, voor het eerst dit jaar heb ik een 'lang' toertje gefietst. Zo'n 22,5 km vanuit Opstal naar Buggenhout, de Scheldedijk op tot in Mariekerke. Daar was ik juist op tijd om de 'GRATIS' overzet te nemen richting Moerzeke en Hamme. Via deze oever terug naar Baasrode waar ik opnieuw een veer nam (ook 'gratis') om terug te keren naar Opstal. De gratis veerdienst (ter beschikking gesteld door de Vlaamse overheid) is een mooi initiatief waar op mooie dagen heel veel gebruik van gemaakt wordt door wandelaars en fietsers. Het Scheldeland is mooi en rustig met zijn polders, kreken, rietvelden, ... kortom een plaats om tot rust te komen. Indien mogelijk zal ik hem nog eens fietsen, maar dan met nog een 10 a 15 km extra (bv. tot in Temse). Een andere mogelijkheid is om tot in Mariekerke en terug te lopen, goed voor een dikke 20 km lange duurloop.

Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit lijkt me inderdaad een heel mooi parcours voor een lange duurloop. Wij hebben daar de meeste stukken ook al bewandeld.

Anoniem zei

Inderdaad, daar is alles nog puur. Wij zijn eens op hoevevakantie geweest daar in de buurt en zijn toen ook op ontdekking geweest in de omgeving.

Anoniem zei

lopen en/of fietsen, het lijkt me beide de moeite waard om het scheldeland te verkennen !