Hoofdmenu

zaterdag 3 maart 2007

Vastenvoettocht - het verslag
Deze ochtend iets na 8u thuis vertrokken richting Buggenhout, met de wagen natuurlijk. Daar heb ik na het inschrijven kunnen aanpikken bij de mensen van de Buggenhoutse Jogging Club 'Traag Maar Lang' die om 8u30 vertrokken voor de 25 km lang 'helle(?)' tocht. Inderdaad zo zou je het kunnen noemen. Stormwind, hevige regen hebben de stappers en lopers onderweg mogen meemaken. In de open vlaktes was het echt beuken tegen de wind om vooruit te komen. Windaf ging gelukkig veel makkelijker. Ik denk dat er heel veel mensen hem dit jaar niet zullen uitgestapt hebben. Het starten alleen al (ouders & kinderen) vind ik een prestatie die er mag zijn. Het zou veel makkelijker zijn om het weer als schuldige aan te duiden om niet hoeven te vertrekken. Door de hevige regen was er een overstroming van een veldwegel. Daar kwam het water tot boven je enkels. Je kon er niet omheen, je moest er gewoon door. Aangezien we toch reeds nat waren, hebben we er ons niks van aangetrokken en gewoon plets, erdoor. Aan de volgende controlepost hebben we dit euvel gemeld en ze gingen een wegomlegging invoeren. Het was er echt te gevaarlijk om kinderen langs te sturen.
De tocht die brengt je via kleine weggetjes naar St.Amands, Oppuurs, Liezele, Lippelo, Opdorp en zo terug naar Buggenhout.
Na 2:22:00 (effectieve looptijd) kwamen wij doorweekt terug aan in Zaal Nicolaas. Gelukkig was het toen reeds gestopt met regenen.
De mensen waarmee ik kon meelopen zijn echt een toffe bende, al pratend en lachend 'vlogen' de kilometers voorbij. Onder het 'club' motto samen uit-samen thuis, wordt er rekening gehouden met de iets langzamere deelnemers en wordt het tempo aangepast aan hen. Heel tof vind ik dat. Normaal zou ik nog iets gaan drinken zijn, maar bij het naar de auto lopen om droge kleren te halen, kreeg ik het zo koud, dat ik maar naar huis gereden ben en een goeie warme douche genomen heb.
Vanavond is er een verjaardagsdrink, de trappist en Duvel liggen al klaar. Indien ik morgenvroeg niet te 'stijf' ben EN uit mijn bed geraak EN geen zware benen heb, ga ik nog efkes gaan loslopen.

Gelopen: 25 km - 2:22:00 - 10,6 km/u (gs. 5:41 /km)

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: