Hoofdmenu

zondag 9 september 2007

Molenloop Malderen
Op vrijdagavond hebben we het nieuwe schooljaar Gastronomisch koken op gang geroerd. Lekker eten klaarmaken, mogen opeten en alles doorspoelen met een lekker glaasje wijn ... meer moet dat niet zijn. Gisterenavond waren we uitgenodigd bij mijn ouders voor het traditionele mossel-met-friet etentje. De hoeveelheid ... was meer dan voldoende (misschien zelfs iets te veel - 't moest maar niet zo lekker zijn). Met de Molenloop van vandaag in het achterhoofd, heb ik geen wijn gedronken.
Aangezien het gisterenavond redelijk laat was, gaf Lotte deze ochtend forfait voor de zondagse bosloop met de jeugd van KAC Lebbeke. Dat kwam goed uit, want dan mochten wij ook uitslapen. Deze namiddag ben ik pas na 14u vertrokken omdat Malderen een dorp is naast Buggenhout en het dus maar 5 minuten rijden is (dacht ik). Met al de wegenwerken heeft het toch iets langer geduurd. Nog ruim op tijd ingeschreven zodat ik nog een aantal wedstrijden van de allerkleinste kunnen bekijken heb. Toch grappig hoe al die kleine ukkies hun allerbeste beentje voorzetten, luid aangemoedigd door ouders, familie en vrienden. Daarna was het tijd voor onze opwarming. Om 15u30 gingen de deelnemers van alle afstanden 3-6-9-12-14 km samen van start (250 in totaal). De eerste ronde waren mijn benen nog niet echt soepel. Dat had ik reeds ondervonden tijdens de opwarming. Maar vanaf de 2e ronde (4 in totaal) begon het vlotter te lopen. Op het einde van mijn laatste ronde werd ik door Tim Clerbout (winnaar 14 km) voorbijgelopen. Hij was dan bijna klaar met zijn 14 km loop. Het was precies of ik niet vooruitging, zo snel loopt die.
Na 12 km (officieel 11,2 km) kwan ik aan in 52:26. Ikke dus weer dik content. Achteraf nen goeien Duvel gedronken op dit succes.
Wegens problemen met hun printer was er op het ogenblik van het huiswaarts keren nog geen uitslag. De officiele uitslag zal vanaf 11/09 op de
molenloop site staan. Volgend jaar staat deze wedstrijd terug op mijn kalender.


Gelopen:11,2 km0:52:2612,8 km/ugs. 4:41 /km


Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

gewoon allen al voor diene duvel zou ik ook hebben meegelopen ;-)

Anoniem zei

mooie prestatie = lekkere Duvel !
proost !