Hoofdmenu

zondag 7 oktober 2007


Volkscross Opwijk
Vandaag trokken veel leden onze club onder een stralende zon naar de Volkscross in Opwijk. Het was een dag om in te kaderen, zowel op het weerkundig, als op sportief vlak. Alle atleten hebben heel mooie resultaten behaald.
Voor Lotte en mijzelf was het een eerste kennismaking met een veldloop. Onder begeleiding van coach Gentil heeft de jeugd van ACLEBB een gezamelijke opwarming gedaan. Om iets over 14u startten de miniemen meisjes voor hun wedstrijd over 1400m. Lotte startte heel voorzichtig om zich niet 'op te blazen'. Naarmate de wedstrijd vorderde begon ze steeds beter te lopen. De laatste 100m was het beste er wel af en werd ze net voor de eindstreep voorbijgespurt door een andere atlete. Ze behaalde een heel goed resultaat: ze werd 13e op 18 deelneemsters.
Een dik uur later was het de beurt aan de 'recreanten / start-to-run' voor hun 2 km loop. Waarom maar 2 km en niet de 4 km bij de masters ? Ik wist niet wat het zou worden en beschouwde dit dus als een test. Voor de start nog een klapke gedaan met Jefke & Gaston. Bij het startschot een spurtje getrokken en merkte dat ik in 6e stek het 'veld in dook'. Niet slecht dacht ik ... blijven doorlopen. In mijn spoor volgenden makkelijk 2 jonge snaken die mij bij het ingaan van de 2e en laatste ronde lieten merken wat snel lopen is. Die laatste ronde waren er een aantal loopsters/lopers waar het licht begon uit te gaan en zo heb ik nog 4 plaatsen kunnen winnen om alsnog als 5e op 30 deelnemers te eindigen. Ik was zelfs 1e master na al dat jong geweld (bijna 30j jonger). De winnaar had 30 sec minder nodig om de afstand af te leggen.
We zijn nog blijven kijken naar de wedstrijden van de andere atleten en werden ook nog getrakteerd op een gastoptreden van Andre Hazes (alle ne look-a-like).

PS. Pieter, Pol, ... de kip zit al in de diepvries om later vol-au-vent van te maken ;-))

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

heel sterk hoor michael ! ook dikke proficiat aan Lotte !!!