Hoofdmenu

zaterdag 10 november 2007

Druk weekend
Zoals elke vrijdagavond van het schooljaar volg ik een jaar-cursus Gastronomisch koken in het O-M te Merchtem. Deze ochtend was het vroeg opstaan om op tijd in een korte cursus te zijn die vandaag gestart is. Hierin wordt er naar het jaareinde toegewerkt om tijdens de feesten als 'gastheer' niet uit de toon te vallen. De eerste les ging over het kiezen van de juiste wijnen, aperitieven, ... Daardoor zaten we reeds omstreeks 10u30 al 'aan de drank', want je moet proeven om het verschil in de smaken van wijnen, ed. te kunnen detecteren.
Als gevolg hiervan hadden deze namiddag de benen niet veel zin in een (kort) duurloopje.
Dit weekend zijn het op den Opstal (in feestzaal Torenhof) voor de 30e keer Palingfeesten. Je kan er voor een budgetvriendelijke prijs een portie lekkere paling in't groen of rood met frietjes nuttigen. Er is ook vol-au-vent verkrijgbaar.
Op zaterdagavond ben ik normaal diegene welke de huis-aan-huis bestellingen afwerkt. Maar vandaag kwamen er nog 2 vrijwilligers opdagen die deze ronde graag wilden overnemen. Daar heb ik niks op tegen omdat ik dan mijn blogs kan aanpassen ;-)).
Morgenochtend om 5u moet de paling nog eens gewassen worden en daar is niemand voor te vinden om dit van mij over te nemen :-(
Om 9u is er dan de jeugdtraining voor Lotte in het bos, dus moet ik zien dat de reeds versneden beestjes op tijd in bad geweest zijn. En na het loopje en verkwikkende douche ... laten wij ons onze portie paling smaken bij een lekker glaasje witte wijn.

Gelopen : 8,6 km - 42:11 - 12,2 km/u (gs. 4:54 /km)

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: