Hoofdmenu

zondag 25 november 2007

Dubbelcross Zele
Iets over 15:20 werd het startschot gegeven en stoven iets meer dan 100 masters en juniors af op de eerste (heel smalle) bocht. Ik had mij achteraan een groepje genesteld, maar hun tempo lag toch nog iets te hoog. Dan maar alleen verder. Het parcours was heel afwisselend met gras, domomiet, stukje bos ... en geen modder. De laatste ronde naderde ik op mijn 'voorloper'. Op zo'n 100m van de aankomst was ik tot op 5 m van hem genaderd en begon ik te 'spurten'. Hij had mij horen komen (spikes op dolomiet) en blijkbaar was zijn benzinnetank ook nog niet leeg, zodat ik hem niet meer heb kunnen voorbij steken. Als 76e op 90 deelnemers kwam ik over de streep in 26:59. Ik denk niet dat de afstand nauwkeurig opgemeten was. Officieel zou het 6890 m geweest zijn, maar dat wil zeggen dat ik een veldloop aan een snelheid van meer dan 15 km/u zou hebben gelopen. Dat is net een ietsje te snel ;-)). Waarschijnlijk was het iets meer dan 6 km.
Een paar minuten na het overschrijden van de aankomstlijn gingen de hemelsluizen voor het eerst open. Dank aan de organisatoren om de dames na ons te laten starten (sorry dames). Zij hebben het grootste deel van hun wedstrijd in de gietende regen en met een harde wind moeten afleggen.
Lotte heeft heel hard haar best gedaan en ze is 23e op 28 deelneemsters geworden. Ze is dicht in de buurt geeindigd van iemand die haar afgelopen zomer op de piste ver achter haar hield. Langzaam maar zeker een stapje sneller. Dit was voor haar de laatste cross van 2007. Op 6 januari zal ze aan de start komen in de veldloop van Grimbergen.

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

amai, ook een stevige cross gelopen !
Bij mij in Roeselare was er lekker veel modder, veel wind.. enfin alles voor een echte cross !
Proficat met je sterke tijd..