Hoofdmenu

zondag 30 december 2007

Traditioneel jaaroverzicht ...

Gisteren hebben ik genoten van een laatste loopje in 2007. Bij een redelijk harde wind 12,4 km in 1u11'20" (gs. 10,4 km/u) aan een gem.hs. 138. Vanaf nu is het 'rusten' tot de 2e dag van het nieuwe jaar.





Hoe was het loopjaar 2007 ?
De eerste maanden liep ik een weekgemiddelde van om en bij de 30 km bij elkaar aan een gem. snelheid tussen 10,5 en 11,5 km/u.
Tijdens de maand mei had ik een spierscheur in de kuit opgelopen en juni stond in teken van het herstel.
De laatste maanden schommelt het weekgemiddelde tussen 40 en 45 km. Na de inspanningstest welke uitwees dat ik in de verkeerde HS-zone aan het trainen was, volg ik het schema opgesteld door coach Koen. Door trager te lopen is na 1 maand de gem.hs tijdens mijn loopjes aan +/- 10,5 km/u gedaald van 144 naar 138.
2007 was een jaar om tevreden op terug te kijken. De resultaten wegwedstrijd zijn verbeterd en vanaf deze winter ben ik ook aan het crossen gegaan. Dat is een leuke afwisseling met de wegwedstrijden.



Totalen:
1.515 km - 153 trainingen - 31 km/week - 9 wedstrijden


Prettige eindejaarsfeesten.

Aan allen voor 2008 ...
- geluk
- loopplezier
- geen blessures
- ...
toegewenst.

Tot de volgende keer

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hey Mike,

bedankt voor je bezoekje op onze adoptieblog. 't zal wel nog eventje wachten worden, een toewijzing krijgen in 2008 zou al een groot succes zijn.....
Maar 2008 wordt hopelijk weer een loopjaar, na de ellende van de voorbije maanden. Ziehier dan ook mijn nieuwe loopblog.
Groetjes
Geert uit Lebbeke
http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be

Dirkjogt zei

Onze allerbeste wensen voor het nieuwe jaar aan de gehele familie! Mag 2008 een voorspoedig jaar worden in goede gezondheid zodat er blessurevrij veel kilometers en P.R.’s gelopen worden. Een flink aantal kilometers weeral gelopen in 2007!

Anoniem zei

Hopelijk kan je 2008 verderzetten op dezelfde manier waarop je 2007 beeindigd hebt.
Alvast de beste wensen voor jou en je familie voor een gezond, sportief en blessurevrij 2008.