Hoofdmenu

zondag 13 januari 2008

Het was zwaar ...
Dat is het gevoel dat de meesten hadden na de cross vandaag. Een stralend zonnetje, 10gr en ... een stevige wind om tegen op te boksen. De omloop was afwisselend, vlak grasveld, een paar korte modderstroken en 300m licht oplopend in het bos, kortom er kon snel gelopen worden.
Lotte heeft ondanks haar verkoudheid toch weer een mooie prestatie geleverd. Steeds meer meisjes laat ze achter zich in haar reeks. Niet veel in 1 keer, maar ze maakt progressie. Als 25e op 33 liep ze vandaag over de finish.
Na een voor mij (veel te) snelle start werd ik in de eerste km door zo'n 30 atleten voorbij gelopen. Toen ik in de tweede ronde ingehaald werd door een groepje van 3 lopers kon ik aanvankelijk aanpikken, doch ook dit tempo bleek vandaag te hoog. Tijdens de laatste ronde kreeg ik het nog zwaar. Doch de achtervolgers verloren steeds meer terrein, terwijl ik geen meter kon goedmaken op mijn voorganger. Zo eindigde ik 77e op 87 (6,28 km - 30:06 - 12,5 km/u).
De eerst volgende veldloop is pas eind januari in Bornem.

Tot de volgende keer

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mike,
Mooie prestatie gelukt in Hamme.
Dat het zwaar was zal grotendeels te maken hebben door EN een te snelle start EN de stevige wind.
het resultaat mag anderzijds wel degelijk gezien worden.
Blijf verder werken aan je opmars zoals je bezig bent.
Op termijn zal jij diegene zijn die er de vruchten van zal plukken.
De coach

Anoniem zei

in maldegem had ik hetzelfde probleem.. iets te snel gestart, veel wind, maar wel een supersnelle omloop..
veldlopen kan toch leuk zijn hé..