Hoofdmenu

woensdag 23 juli 2008

Herstelloop
Na de duurloop van gisteren - 8 km in 35'48" - 13,4 km/u - ghs. 155, was het vandaag tijd voor een herstelloopje van 5 km rond den Opstal in 29'41" - 10,1 km/u - ghs. 131. Mijngem.hs. was nog iets te hoog, maar de vermoeidheid van de voorbije dagen is aan het afnemen.
Morgen staat er een progressieve duurloop op het programma.

Sinds 9 maanden train ik nu onder de hoede van Coach Koen, tijd voor een kleine evaluatie …

Toen ik eind vorig jaar mijn inspanningstest afgelegd had in het ASZ van Aalst, bleek uit het resultaat dat ik volledig verkeerde trainingen deed. Volgens mijn eigen schema's liep ik te veel aan een constant (te hoge) snelheid, zonder tempowisselingen, … en dit alles met een veel te hoge hartslag. Dit had tot gevolg dat de verzuring van de spieren veel te snel optrad.
Deze uitslag heb ik voorgelegd aan de Coach Koen. Die heeft toen voor mij een 'her'-start programma opgemaakt. Sinds die dag train ik onder zijn hoede. Met success ... want de rustpolsslag is gedaald van 58 naar 51. Ook tijdens de lange trage duurlopen blijft hij steeds onder 130. Na een interval valt hij binnen de 1/2 minuut terug onder de 140 slagen. Ook mijn gemiddelde snelheid is toegenomen. Dankzij onze coach sta ik nu al een heel eind verder dan vorig jaar (thanks mate).


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: