Hoofdmenu

vrijdag 15 augustus 2008

Corrida Merchtem
Op vrijdagnamiddag kom ik toevallig ploegmakker Ruben tegen en die gaf mij het advies om deze keer mijn superbenen in de auto te leggen. Zo gezegd, zo gedaan. 's Avonds, goed op tijd aangekomen zijn we ons gaan inschrijven. Die verliepen heel vlot. Lotte ging samen met Leen en Jana een rustige 3 km lopen. Ook Sanne had haar loopschoenen aangetrokken voor de 3 km. Zij vatte dit op als trainingsloopje ter voorbereiding van het nieuwe krachtbalseizoen. 2,5 min voor ons werd hun wedstrijd op gang geschoten. Ze hebben dit aan een jogging tempo uitgelopen. Sanne werd in de 'prestigesprint' nipt geklopt door Lotte. Voor deze laatste was dit eerder loslopen in functie van de pistewedstrijd op zaterdag.
Voor het eerst stond ik in een wedstrijd op de eerste startrij. Ik had me voorgenomen van in het begin een stevige tempo te lopen en te kijken waar ik zou stranden. Na het startsein nestelde ik mij in het 2e groepje. Bij het ingaan van de tweede kleine ronde begonnen we reeds mensen die de 3 km liepen in te halen. Door dat slalommen viel het groepje uit elkaar en bleven we met 2 over. Ik vroeg me nog steeds af waar de man met de hamer ergens zou staan (die was blijkbaar vrijdag met verlof) en wanneer er atleten mij zouden inhalen. Na de 2e kleine ronde draaiden we omhoog voor een rondje van +/- 3 km met veel vals plat. Bij de laatste drankpost stopte mijn medeloper om te drinken en liep ik de laatste km alleen. Van vermoeidheid in de benen of van verzuring was er totaal niets te bespeuren. Het liep dus van een leien dakje ;-)) Nooit eerder liep ik zo'n snelle wedstrijd.

6km - 24'25" - 14,7 km/u (23e op 148)

Tot de volgende keer

5 opmerkingen:

Anoniem zei

dat is inderdaad een serieuze snelheid.
proficiat!!

Geert
http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be

Anoniem zei

Wow, prachtige tijd!!! Super!

Anoniem zei

Sterke wedstrijd gelopen, het is idd een relatief lastig parcour om op stil te vallen. Ik was 1 plaatsje voor jou dus misschien had je mij in het vizier. :)

grtz glen

Dirkjogt zei

Knappe wedstrijd gelopen, prachttijd. Proficiat!

Anoniem zei

Mike,
proficiat met deze superprestatie !
Net zoals andere kerels uit onze groep, beginnen jouw investeringen zijn vruchten af te werpen.
Doe zo voort
De coach