Hoofdmenu

woensdag 13 augustus 2008

Rustig weekend
Zaterdag na het laatste zomersnoeiwerk in de tuin ben ik de spieren gaan losgooien in en om Buggenhout bos. Er was weinig volk, enkel een paar wandelaars, een roofvogel en een paar eekhoorntjes. Gelukkig lagen er geen slachtoffers van de Dodentocht langs de weg. Hoed af voor de mensen die hem uitgestapt/gelopen hebben.
's Avonds waren we te gast op de verjaardagsdrink van mijn schoonbroer. We werden daar verwend met lekkere hapjes en enkele Grimbergen Optimo Bruno.
Op zondagochtend stond de wekelijks bostraining voor de jeugd op het programma. Terwijl de jonge snaken onder begeleiding van trainer/coach Gentil hun oefeningen afwerkten, heb ik een aantal rondjes in het bos gelopen en afgesloten met enkele versnellingen ('technisch rollen' zoals dat heet) van zo'n 600m. 's Middags aten we thuis ons buikje rond met spaghettikroketten (het recept zal ik op mijn kookblog zetten). Het is een erfenis van mijn grootmoeder. Zij was kokin op trouwfeesten, ... en op 1 januari was het een traditie dat we dit soort kroketten aten met tomatensaus (als voorgerecht) met het nieuwjaarsconcert op de achtergrond.
Na dit rustige weekend was het gisteren tijd voor het snellere werk. Drie reeksen van 5 x (400m snel + 200m joggen) op de piste met tussen elke versnelling, 200m aan +/- dezelfde joggingtijd als de looptijd van de vorige 400m. Samen met loopmaat Patrick hebben we deze sessie bijna volledig afgewerkt. De verzuring van de spieren bleef uit. Tijdens geen enkele versnelling kreeg ik last van zware benen. Bijna afgewerkt ..., inderdaad bijna want juist voor onze 12e snelle ronde brak er een onweer los met een stevige stortbui. Het WR spurt naar de auto is met zeker 2" verbeterd. Omdat de training van de loopgroep met Lotte reeds gedaan was, zijn wij dan maar zonder loslopen richting verjaardagsdrink van den Bompa gereden om daar nog enkele uren te genieten van een natje en een droogje.
Vandaag was er een herstelloopje op de loopband aan een heel rustig tempo.


Gelopen:
zaterdag - duurloop - 9,6 km - 53'30" - 10,8 km/u (4,2 km iets sneller - 19'15" - 3,1 km/u)
zondag - bosloop - 10 km - 55'00" - 10,9 km/u
dinsdag - interval (400m/200m)
woensdag - herstelloop 5 km - 30'00" - 10,0 km/u

Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: