Hoofdmenu

zondag 21 september 2008

Ekiden Brussel & Kussnacht bosloop - het relaas
Op zaterdagvoormiddag trokken we met 3 teams van onze de club (+ 1/2 team met E.& M. C.) naar Brussel voor de Ekiden Aflossingsmarathon. Een stralende zon, een licht briesje, niet te warm ... goed loopweer dus. We hebben voor ons en onze looptassen een plaatsje gezocht op de (winderige & kille) hoofdtribune. Team 1 mocht door hun 3e plaats van vorig jaar in een apart startvak staan. Net daarachter stonden Brecht (T2) en Steven (T3). Om 13u werd het startsein gegeven en stoof Thomas er als een raket er vandoor. De wissels (het doorgeven van het lint) gingen vlot. Onbegrijpelijk hoe lopers van sommige teams er in slaagden om veel te laat op te dagen in het wisselvak. T1 lag steeds in concurrentie met KAAG voor de overwinning bij de atletiekclubs. Naar het einde toe liepen deze echter beetje bij beetje verder weg. Toch kon T1 nog relatief makkelijk hun 2e plaats in het Belgisch kampioenschap veilig stellen. Zo mochten zij ook op het grote podium om hun zilveren medaille in ontvangst te nemen. Omdat Brecht (T2) de afgelopen dagen ziek was heeft hij de 5 km gelopen ipv de 10. Ruben werd aangeduid als Chinese vrijwilliger om deze afstand te lopen. Dat was niet zo'n eenvoudige opgave omdat hij op vrijdagavond deelgenomen had aan een pistemeeting. Toch hebben zij samen met de 2 dames en Mario een mooie perstatie neergezet. Bij T3 had Steven de 'eer' om in het startgewriemel zo snel mogelijk weg te komen. Hij heeft dat prima gedaan. Patrick was onze eerste 10km loper die zijn lint doorgaf aan Rudy. Beiden hebben een prima wedstrijd gelopen in een mooie tijd. Mijn eerste rondje was veel te traag. Ik was te behouden gestart uit schrik om op de zware omloop al onmiddellijk in de problemen te komen. Bij de eerste passage in het KB-stadion merkte ik dat ik nog genoeg reserve had om sneller te lopen. Pas de laatste 2 km heb ik echt doorgelopen om te eindige in een trage 47'03". Omdat ik mijn chrono niet ingedrukt had, had ik geen benul van mijn tijd en aangezien ik tijdens het eerste rondje steeds lopers inhaalde dacht ik dat ik 'snel' genoeg liep. Niet dus. Na mij liepen nog Sara en Niels die elk nog een paar plaatsjes konden goedmaken.
T1: Thomas - Stijn - Braam - Bart - Geert - Joachim (6e - 2u20'56")
T2: Brecht - Ruben - Carolien - Kris - Sofie - Mario (28e - 2u49'36")
T3: Steven - Patrick - Rudy - Mike - Sara - Niels (51e - 3u05'26")

Lotte en Sanne hebben deelgenomen aan de Kussnacht bosloop in Buggenhout bos. Lotte wou haar PR op deze 5 km scherper stellen. De eerste ronde heeft ze samen met Leen en Kaat redelijk rustig gelopen. In de 2e ronde zijn Kaat en Lotte versneld en hebben ze de afstand afgelegd in 25'16". Een verbetering van haar PR met bijna 1 minuut. Voor Sanne was het uitlopen van deze afstand belangrijker. Zij bereikte de aankomstlijn in 32'27" (72e).

Tot de volgende keer

1 opmerking:

Anoniem zei

gijlen zijt goe bezig hé mannekes!
'k wist niet dat Sanne op den atletiektoer gegaan is;