Hoofdmenu

woensdag 1 oktober 2008

Beetje hees
Gisteren ben ik voor het eerst in lange tijd niet naar de clubtraining geweest. Sanne en ik waren in het Antwerps sportpaleis voor het optreden van de Canadese rocker Bryan Adams (BA). Die kwam er zijn (nieuwe) CD ‘11’ voorstellen. Het voorprogramma werd gebracht door Black Daniel. Nog nooit van gehoord, zelfs niet op Studio Brussel en indien ze alle liedjes zonder pauze speelden, zou je denken dat ze maar 1 nummer hadden. Gelukkig was het na een korte set van 30’ voorbij. Om 21u30 ging het licht dan uit voor de hoofdact van de avond. Toen we de zaal betraden zagen we een klein podiumpje in het midden en bleven daar op zo’n 5 m van staan. Inderdaad BA solo met zijn gitaar opende er het concert met 2 accoustische nummers (Can’t stop this thing we started & Please forgive me). Via een speciale corridor probeerde hij tijdens 'The best of me' naar het podium te geraken waar de rest van de groep hun opwachting maakte. Het werd een stomend optreden vol met rockend hits zoals Somebody, Run to you, 18 till I die, Back to you, Take me back, ... en het obligate Summer of ’69 en met af en toe een rustige ballad zoals Heaven, Everythin I do, ... Hij sloot het optreden af zoals het begonnen was, solo met alleen zijn gitaar (wel op het grote podium nu) – (All for one & Straight from the heart). Hij gaf gisteren zijn beste concert ooit. De meeste nummers waren iets anders gespeeld dan op de cd's en de groep had er duidelijk zin in. Zij die er niet bij waren ... ;-). Na 2u en 15’ gingen de lichten in de zaal aan en was het tijd om huiswaarts te rijden. Deze ochtend was het zwaar om na een veel te korte nachtrust uit het bed te klauteren. Daarom heb ik vandaag heb ik een extra rust-loop-dag ingelast.
Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: