Hoofdmenu

dinsdag 19 mei 2009

Eindelijk
Sinds 27 april heb ik geen meter meer gelopen (behalve 1 x 9,5 km joggen in het bos, zo n 2 weken geleden). Na een aantal kine beurten voelt de hamstring al veel beter aan. Zo goed zelfs dat ik tijdens de sessie van gisteren reeds wat mogen lopen heb. 2 min doorstappen + 2 min a 8 km/u + 4 min a 10 km/u. Tijdens en erna geen last gehad. Al blijft het afwachten wat de reactie van de hamsrting zal zijn vandaag en morgen. Indien ik geen last meer heb gaan we vrijdag tijdens de kine de belasting wat opdrijven.
Tijdens het weerbericht op Een (1) venam ik dat het ISS met het blote oog zichtbaar was boven Belgie. Gisterenavond stond ik rond 22u gewapend met een sterke verrekijker te wachten op de doortocht ervan. Omstreeks 22u03 verscheen in het westen een witte stip aan de horizon. Leunend tegen een paal om een stabiel beeld te hebben, kon je het heel goed volgen. Het bewoog iets sneller dan een lijnvliegtuig (het vliegt dan ook aan een snelheid van bijna 28.000 km/u op een gem. hoogte van 360 km) en met de kijker kon je heel goed de opengeklapte zonnepanelen zien. Ook al was er nog redelijk veel zonlicht, toch was het ruimtetuig duidelijk waarneembaar. Meer info kan je vinden via de site van de NASA of de tracker site. Via de volgende link kan je zelfs berekenen wanneer het ISS zichtbaar is boven je gemeente.

ISS


Tot de volgende keer

Geen opmerkingen: